.

FOLLOW, FOLLOW, FOLLOW klik sini yerr ^^,

semua cerita-ceriti di dalam blog Tentang ZUWAIRI adalah berkisar tentang kisah yang aku alami dalam hidup aku yakni kisah-kisah benar semua. aku bukan mahu tarik publisiti murahan ke hape, tapi aku sekadar ingin berkongsi Tentang AKU!

Friday, May 27, 2011

pilihan.

bila dewasa, mesti banyak hadir 'pilihan' kan?

macam aku sekarang,
takde la dewasa sangat,
tapi da bermacam-macam pilihan da datang.
umur baru setahun jagung (19tahun).
matang pon tak taw la. 

tapi bila da hadir pilihan macam ni kan,
nak tak nak, matang tak matang,
kene buat juga la pilihan.

kadang-kadang tu,
hasil die bukan ape sangat, ciput-ciput je.
kadang-kadang juga lah,
buat kita kecewa, sakit, pedih.
tapi mungkin ade hikmah disebalik semua tu.

macam aku la sebagai contohnye.
aku da buat banyak kesilapan juga lah.
aku akan amik pilihan yang baik je.
tapi kesudahan dia, memang sakit.
tapi hadir satu pilihan ni,
di mana aku terpaksa pilih untuk sakit atau tahan je.
dan kali ni aku pilih, SAKIT!
ye, memang sakit.
saaaangat sakit.

tapi, walaupun sakit,
aku percayakan takdir tuhan.
mungkin atas semua yang aku buat kali ni,
ada kebaikan nya.

aku tetap akan sabar...

5 Komen:

zulhaidi said...

sakit skarang xpe brader~~~
jgan esok luse....

.ajriya amran. said...

wanna know something?

there are things that we don't want to happen but we have to accept,
the things that we don't want to know but we have to learn,
and the things that we can't live without but we have to let it go.

so, if you think that you had choose the right choice, just let it be. you may felt the pain today, but at the end, i know the happiness will ever be with you.

be strong zuwairi :D

Zuwairi Rapi said...

@zulhaidi : betol. op senapah. huhu~

Zuwairi Rapi said...

@jiya : yes. daripada sakit mase depan, bek sakit sekarang. mungkin kalau mase depan, lagi parah kan? thanx jiya for supporting me.. =)

.ajriya amran. said...

no biggie la my friend :)

jiya pham ap yg kamoo rase. thanx God sbb bg kekuata. jiya skunk dh agak oke, tp still try nak lupakan semua.

kalau jiya boleh, zuwairi mesti boleh!

fighting :D