.

FOLLOW, FOLLOW, FOLLOW klik sini yerr ^^,

semua cerita-ceriti di dalam blog Tentang ZUWAIRI adalah berkisar tentang kisah yang aku alami dalam hidup aku yakni kisah-kisah benar semua. aku bukan mahu tarik publisiti murahan ke hape, tapi aku sekadar ingin berkongsi Tentang AKU!

Wednesday, April 13, 2011

RECOVERING.

saat aku hadapi kegagalan ni,
aku banyak berfikir...

kenapa patut aku temui kegagalan..
mungkin Tuhan mahu tunjukkan aku ape yang aku buat selama ni tak betol.
mungkin Tuhan mahu tunjukkan aku jalan yang terbaik buat aku.
mungkin Tuhan mahu tunjukkan aku jangan sekali kali lupakannya.
mungkin Tuhan mahu aku berusaha lebih untuk dapat lebih.
mungkin Tuhan sayangkan aku dan tak mahu aku riak.
mungkin Tuhan mahu beri aku petunjuk.
mungkin Tuhan mahu aku berfikir macam ni.

setiap kejayaan, pasti ada kegagalannya.
ini merupakan batu loncatan, langkah pertama aku untuk cari kejayaan.
mungkin selama ni aku riak dengan semua kejayaan aku.
mungkin selama ni aku lupa untuk bersyukur.
mungkin usaha aku tak mencapai kelebihan untuk mendapat kejayaan.

aku tak malu untuk menghadapi semua ini.
aku akan tabah. 
aku akan lebih matang.
aku akan lebih baik.

aku nak orang tahu, tak semua kejayaan dapat kekal.
sebab kegagalan tu adalah pengajaran paling baik untuk berjaya.
sekarang aku tahu ape yang perlu aku lakukan. 
sekarang aku perlu sedar untuk menggapai apa yang aku mahukan.

maafkan aku jika selama ni aku tidak menghargai apa yang aku dapat.
dimasa akan datang, aku akan bersedia.
bersedia untuk mengharungi cabaran baru dengan lebih efektif..


3 Komen:

bUdAx kEChiK said...

kegagalan bukan untuk kite tangisi
kegagalan myedarkan kite~~
kegagalan mengajar kite erti berusaha
kegagalan memberi kite ruang untuk berjaya
kegagalan xpernah lekang dari hidup kte

kerana kite gagal kite tahu sape diri kite yang sebenarnya....

Zuwairi Rapi said...

thanx! da ade semangat dah! hehe~

bUdAx kEChiK said...

bgos la tuh...
hidup mmg x sepi dari kegagalan neh.. gagal bkan untuk kite rase down..p gagal untok kite knal sape diri kite yang sbenarnye~~~