.

FOLLOW, FOLLOW, FOLLOW klik sini yerr ^^,

semua cerita-ceriti di dalam blog Tentang ZUWAIRI adalah berkisar tentang kisah yang aku alami dalam hidup aku yakni kisah-kisah benar semua. aku bukan mahu tarik publisiti murahan ke hape, tapi aku sekadar ingin berkongsi Tentang AKU!

Sunday, January 2, 2011

Journey to KELANTAN..

hehe.. perjalanan to klate..
perjalanan yang paling diingati.. 
banyak yang jadi.. huahuahu~~

kul 8.30 malam, aku nek bas..
bas SANI la.. bas feverat aku tuu.. haha~
best gile nek bas sani.. seat luas gile r.. hehe..
aku dok depan skali.. dekat cermin, tingkat atas..
haha.. macam tengok wayang. r.. 
kami bertolak balik dalam 8.35..
rase ble bas gerak tu,, memang perghh r.. haha~
ye la.. nak balik kan.. sape tak suke..

perjalan balik ke klate amik mase 9-10 jam je besenye..
xpn 8 jam je.. camtu la..
biasenye kami akn brenti kat perhentian sani kat merapoh..
kt situ besenye sampai kul 2 pagi.. n rehat sejam.. 

sesampai je di merapoh, aku turun r..
memang kebiasaan aku da turun klu sampai perhentian ni.. hehe..
ye la.. best gila kot.. hahaha~
pegi makan, toilet sume..

sesudah je rehat dalam sejam gitu,, aku nek la bas aku tu..
duduk kejap, abang driver ni soh kami turun sebab nak tukar bas..
sebab nak tukar tu macam ni..
bas dari KB nak pegi KL rosak dia punya turbo..
ade masalah la.. jadi kami da kat merapoh, dekat da la ngn klate..
kre kami nak tolong la orang nak gi KL..
kami pn tukar la bas.. x kisah la, asal sampai..

lpas tu bah kami pn gerak la pulang..
aku ngan kawan2 aku agak enjoy r 2nd trip ni.. 
men teka2 ntah pape.. thanx to Dinie Adree.. hahaha~
punya la dok ketawa dalam bas..
tibe2.........
ade la bau pelik ni.. bau agak busuk r..
senyap r sume orang.. seat aku kan kt depan.. 
jadi aku palling r belakang..
tgk2, asap gile banyak.. hohoo~
memang tebal gile r asap dalam bas.. 
selang 2-3 detik, turbo bas meletop~!
bapak r.. jalan x sampai 2km...
aku pun  ape lagi, lari keluar la.. 
memang kelam kabut gile r.. 
aku ada rekod suasana tu.. tapi sayang, x dapat upload..
huhu~ maklum la, LAN kat bilik ni bukan aku sorang nak gune..

tapi nasib kami baik lagi,
bas kami rosak kat kedai makan.. leh la kami lepak kat situ..
mase tu kul 3 or 4 pagi.. aku da lupa.. ye la.. kelam kabut sampai x ingat mase..
kami sempat r amik gambar sume.. hehe~~

ni je aku ade.. aku ade vcam, xde cam.. jd x dpt nak amik gambar banyak2.. huhu~


jadi kami terpaksa la tunggu bas len mai amik..
aku boleh je nak tumpang bas len yang ade brenti rehat kat kedai tu.. 
tapi bas2 len da penuh r.. takkan aku nak nek.. 
ade gak kawan aku yang redah je nek..
xpe la.. korang pegi la dlu.. hoho~
jadi aku melepak la dlu...
kami tunggu punya tunggu... lama gla.. nak tido, xleh.. 
jd kami berjaga la sepanjang malam... ade yang tengok muvi..
haha.. aku tengok tv je.. discovery channel.. feveret tu..

last2, bas sampai kul 8 pagi.. 5jam kami tunggu... 
sedeh tu ade r.. huhuhu~ 
tapi hepi pun ade gak.. hehe~
nak buat camni kn.. da nak rosak, x leh wat pape gak..
akhirnye kami pun nek la bas tu..
kul 8 pg.. huhu~~ 
aku smpai umah kul 12 tgh hari..
Alhamdulillah sampai juga.. hahaha~~




4 Komen:

MirUl Jepa said...

jnji adow mukow aku~ ahhaaha

Zuwairi Rapi said...

mg ore semak laen.. haha~

Anonymous said...

SANi best la konon .. har har xD

Zuwairi Rapi said...

best giler~ hahaha~