.

FOLLOW, FOLLOW, FOLLOW klik sini yerr ^^,

semua cerita-ceriti di dalam blog Tentang ZUWAIRI adalah berkisar tentang kisah yang aku alami dalam hidup aku yakni kisah-kisah benar semua. aku bukan mahu tarik publisiti murahan ke hape, tapi aku sekadar ingin berkongsi Tentang AKU!

Thursday, January 13, 2011

i miss u...

bile bercakap sal keluarga,
aku teringat kat arwah ayah aku..

hebat kann...

aku ade sorang ayah yang sangat2 hebat..
hehe~ 
kenapa? 
sebab sebab die, aku lahir..
dan sebab die, aku jadi insan yang berguna..
tapi aku dan die x lame..
aku dan die hanye dapat bersama slama 18tahun je...

kisah aku bermula tika aku lahir lagi.. 
aku anak sulung die..
aku yang die paling sayang..
sume benda aku nak, aku dapat..

bila aku sedeh, die ade untuk aku..
sepanajang aku dan die,,
ayah aku tak pernah marah2 aku..
kalau aku da lakukan kesilapan, die hanye nasihat je..
dan aku terus akur..

ayah aku sangat baik...
die tak pernah kecewakan aku..
bila aku perlukan die, die sentiasa ade..
tak kire jaoh atau dekat, die akan ade..
aku tak pernah risau akan kehilangan die..

tapi, bile umur aku capai akhir 16 tahun die sakit..
sakit bukan sakit biase....
di kene barah paru2..
mase tu, aku nak masuk tahun SPM...
mase tu aku memang perang mental la...
tapi ayah aku masih kuat..
die bertahan.. 
die buat chemotraphy..

lepas chemo, die jadi kurus sangat..

6 bukan die jalani chemotraphy...
mase tu, mase yang paling menyeksakan bagi die..
tak dapat makan, tak dapat tidur....
tapi demi aku, die sanggup lagi buat ape yang aku nak..
die sanggup datang tempat aku, walaupun die sakit sangat2...
die tetap sokong aku...
die nak aku berjaya dalam spm..


akhirnye, SPM aku da lepas...
aku cuti lame..
dalam cuti tu la aku jge die..
walaupun aku tak banyak sangat habiskan mase ngan die,,
tapi aku cube turut sume kehendak die..
mase tu die da tenat sangat..
tapi die masih lagi suka bergurau walaupun sakit..
masih lagi senyum..

ayah aku bertahan sampai result SPM aku kuar..
ble die taw result aku,, memang die bangga sangat2..

mase tu, die da sangat tenat da..
xsampai 2 minggu die taw result aku,
die pergi tinggalkan aku...
mase tu la aku taw betapa sebuah kehilangan amat memeritkan...

aku sayang die sangat2....
betapa sedihnye rasw bile kita kehilangan seorang bapa..
sangat2 sedih....
skang pun, rindu aku pada ayah aku makin kuat..
kalau aku ade pluang untuk berjumpa dia buat seketika,,
aku bersyukur sangat3..
walaupun aku hanye dapat jumpe die dalam mimpi aku..
aku nak peluk die, nak cium die..
nak dengar kabar die, lawak jenaka die...
aku sayang die.......



3 Komen:

@fitridzulkifli said...

Alfatihah. Semoga rohnya dicucuri rahmat.

A I N F E L said...

i miss him tooo...... al-fatihah... semoga arwah tenang di sana..

Zuwairi Rapi said...

thanx fitri... amin..
thanx too syg.. moga arwah tenang,..